AMPA    Moodle   
logo

Plaça Espanya, 2

08242 Manresa (Barcelona)

DL, DM i DJ:

9-13h i 17.30-19.30h

DC i DV:

9-13h

logo

Plaça Espanya, 2

08242 Manresa (Barcelona)

DL, DM i DJ:

9-13h i 17.30-19.30h

DC i DV:

9-13h

Projectes d’innovació educativa

Projectes d'innovació educativa

L’Institut vol una formació personalitzada que ajudi a una educació integral pel que fa a capacitats, destreses i valors de l’alumnat en tots els àmbits de la vida personal, familiar i social. Es treballa amb diferents Metodologies centrades en l’alumne/a i Projectes d’innovació per  promoure processos actius i funcionals d’aprenentatge que afavoreixin l’augment de consciència.

Podem destacar:

El projecte consisteix en la substitució dels tradicionals llibres de text en paper per llibres de text digitals i continguts digitals en xarxa i/o elaborats pel professorat (animacions, simulacions, vídeos, exercicis, enllaços a recursos, autoavaluació, etc.…) El llibre digital és considerat com una eina més de suport i aprenentatge. Cada alumne/a ha de comptar amb un ordinador personal de la seva propietat. Les aules estan equipades amb canó, projector i pissarres digitals.

Els avantatges dels  recursos digitals són molts: faciliten que l’alumnat desenvolupi un coneixement molt més actualitzat. Els continguts són més variats amb textos escrits, sons, imatges, projeccions…, que  augmenten la comprensió dels conceptes i permeten el treball per projectes.

Té com a objectiu millorar les competències i habilitats lingüístiques de l’alumnat en llengües estrangeres, especialment en anglès i en francès. Tant pel que fa a l’expressió escrita com en l’expressió oral. Per aquest motiu es pot cursar el Batxibac en el centre. Fet que que suposa, entre d’altres coses, fer ⅓ de l’horari lectiu en Llengua Francesa, i així preparar-se per a poder assolir el nivell de DELF A2 i B1.

També des del centre hi ha intercanvis i, amb col·laboració de l’AMPA, es fan classes de reforç d’anglès per preparar-se per a obtenir les titulacions de B1 i B2 en llengua anglesa i francesa.

Aquest projecte té com a objectius fomentar en l’alumnat l’interès per la lectura, desenvolupar l’hàbit lector i la comprensió lectora des de totes les àrees, matèries i àmbits del currículum.

Consisteix en una hora de lectura diària.

Des del curs 2013-2014 s’ha posat en funcionament el treball per projectes amb cooperatiu amb la finalitat d’aconseguir un aprenentatge centrat en l’alumnat i de contingent competencial.

Aquesta metodologia vol ajudar als alumnes a aprendre a aprendre, a augmentar l’automotivació i aconseguir un aprenentatge significatiu.

El projecte de convivència forma part del Projecte Educatiu de Centre. Inclou la prevenció i gestió dels conflictes en el centre educatiu.

Les accions van adreçades a mantenir la convivència i un clima de centre estimable i saludable.

Tracta emocions, valors, actituds i resolució de conflictes de forma pacífica.

També inclou revisió de metodologies pedagògiques, el Pla d’acció tutorial, mesures d’atenció a la singularitat, entre d’altres actuacions.

Tot amb el propòsit de promoure el desenvolupament integral de cada alumne/a amb una visió humanista i holística de l’educació, contribuint al progrés d’una societat més conscient, més justa , més saludable, més sàvia.

 

SERVEI DE MEDIACIÓ

És una eina per resoldre conflictes que s’utilitza voluntàriament, és confidencial i es garanteix la imparcialitat del/la mediador/a.

Pot utilitzar el servei qualsevol persona de la comunitat educativa de l’Institut. Hi ha un protocol per accedir al servei.

 

ATENCIÓ PLENA-MINDFULNESS

L’atenció plena es pot explicar com un estat de la ment que, de forma intencionada, identifica l’experiència del present, amb l’objectiu d’augmentar el nivell de consciència. Generant discerniment i llibertat en les conductes i en les respostes no impulsives.

Un aprenentatge que utilitza el centre és el Mindfulness, practicat en diferents moments i especialment en el programa Lotus blanc i Lotus blau que es porta a terme a l’ESO amb la col·laboració de l’Ajuntament de Manresa.

També comptem amb el projecte Cos-consciència dirigit a alumnat, professorat i famílies que hi mostren interès.

Dins del Pla d’Acció d’Escoles Verdes, com a compromís col·lectiu de tota la comunitat educativa i per tal de mantenir els espais de l’institut en bon estat, es desenvolupa des del curs 2009-2010 un Pla de Manteniment del centre, de manera que tot l’alumnat i el professorat cada dia col·labora en deixar els espais i el mobiliari de les aules netes i en condicions.

Durant el curs es van fent altres accions de manteniment amb col·laboració de l’Ampa i de tota la comunitat educativa.

El treball diari del centre es caracteritza pel funcionament de Comissions  per part del professorat, que actuen com a instrument dinamitzador del centre. A cada comissió hi treballa un grup de professors/es que es reuneixen setmanalment. Aquestes comissions es replantegen i revisen cada curs.

Donem molta importància a promoure l’ampliació de consciència i l’actualització permanent dels coneixements del professorat, així com de les estratègies metodològiques de renovació pedagògica. Per aquest motiu, es realitzen cursos, tallers i sessions, adreçats al professorat.

L’institut té l’acreditació d’Escola Verda. Això vol dir que està inclosa en un projecte mediambiental a nivell de Catalunya. Disposa d’un programa que inclou diferents accions al llarg del curs, a diferents nivells: compromisos personals, locals i globals.

El Parlament Verd és un espai on els delegats i delegades d’ESO i batxillerat, els parlamentaris, poden participar en la presa de decisions del Centre i en l’organització d’activitats. Es practica el diàleg, la negociació i la mediació com a eines per a la resolució de conflictes.

El funcionament i les funcions del Parlament Verd formen part del programa d’acció que l’Institut com a Escola Verda porta a terme. Tenim un compromís amb un món més sostenible, començant per accions aplicables al Centre com la reducció de la despesa d’electricitat, aigua i paper o en l’eliminació del paper d’alumini per a embolicar els entrepans.

Un altre dels eixos del Parlament Verd és el de fomentar el coneixement i el desenvolupament de valors democràtics, i impulsar la participació i el compromís del jovent en el seu entorn, la societat i el món.

Aquest parlament es constituex de nou cada inici de curs i els seus membres es reuneixen periòdicament.

L’institut també s’ha adherit a la proposta anomenada Escola Nova 21 per promoure una iniciativa d’alt impacte de canvi que transformi el sistema educatiu català, cap a un model centrat en l’aprenentatge significatiu i en el desenvolupament de competències per al segle 21 del que s’anomena Escola Avançada. Es tracta d’un programa que pretén acompanyar a aquells centres educatius que tenen voluntat de repensar i transformar el seu model educatiu cap a un model que respongui millor a les necessitats educatives actuals i actuals de cada alumne/a.

L’Institut Lluís de Peguera forma part de la Xarxa de Competències Bàsiques (Xarxa CB). Aquesta xarxa està formada per un equip de docents d’educació infantil i primària, i d’educació secundària que desenvolupen el treball per competències als seus centres, elaboren instruments de suport per orientar els processos de reflexió i la gestió del currículum per competències bàsiques i comparteixen processos d’autoavaluació.

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades galetes i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a més informació. ACEPTAR
Aviso de cookies