AFA    Moodle   
logo

Plaça Espanya, 2

08242 Manresa (Barcelona)

DL, DM i DJ:

9-13h i 17.30-19.30h

DC i DV:

9-13h

logo

Plaça Espanya, 2

08242 Manresa (Barcelona)

DL, DM i DJ:

9-13h i 17.30-19.30h

DC i DV:

9-13h

ESO

eso activitats metodologies

BENVINGUDA DEL DIRECTOR

Us donem la benvinguda a l’apartat d’ESO de l’Institut Lluís de Peguera.
Esperem poder aclarir dubtes que pugueu tenir sobre el funcionament de la nova etapa escolar que comencen els vostres fills/es, i també procurarem que us feu una idea de com funciona el nostre Institut, i què pot oferir als/les alumnes.

En aquest espai podeu podreu veure una mostra de l’Institut i consultar tot el contingut que necessiteu. Si voleu més informació també podeu visitar el Moodle o enviar un correu a iespeguera@xtec.cat a través de l’apartat Contacte.

PRESENTACIÓ

Totes les àrees del currículum s’organitzen en:

  • Matèries comunes
  • Matèries específiques
  • Treballs globalitzats

L’oferta comuna són les diferents matèries obligatòries. L’oferta d’optatives procura donar el màxim  d’optativitat a l’alumnat i es distribueix entre les diferents àrees o àmbits globals de coneixement.

El treball globalitzat, que ha estat desplegat progressivament a tot el primer cicle de l’ESO (1r, 2n i 3r), aquest proper curs 2022/2023 arriba a 4rt (2n cicle de l’ESO).

També hem incorporat el Pla Lector, amb lectura comprensiva de diferents àrees.

HORARIS

L’alumnat entra tots els dies a les 8:00 del matí i surt a les 14:30h. Es fa un descans de 11:00 a 11:30h. Això fa un total de 30 hores lectives a la setmana.

PROJECTE EDUCATIU DEL CENTRE

El projecte educatiu de centre és l’eina principal a l’hora de posar en pràctica el desplegament pedagògic. S’articula a través d’uns objectius:

  • Potenciar la cohesió social.
  • Millora constant de resultats acadèmics.
  • Tenir cura de les instal·lacions del centre.

Aquest projecte estableix les línies d’actuació de tota la comunitat educativa i és, alhora, el nostre compromís amb la societat i amb la transformació i innovació educativa.

A l’institut ens regim per l’objectiu global de la UNESCO i del Departament d’Educació i treballem dintre del context dels quatre pilars fonamentals de l’aprenentatge, que són:

  • aprendre a ser
  • aprendre a conèixer
  • aprendre a fer
  • aprendre a conviure

Tanmateix, el treball diari del centre es caracteritza pel funcionament de treball en comissions per part del professorat, que actuen com a instrument dinamitzador del centre. Per exemple la comissió de tutoria, de convivència i disciplina, festes.

Hi ha també les coordinacions d’àmbit i els equips de nivell que coordinen el funcionament de tot l’equip de professorat que passa per un curs.

LA VIDA A L’INSTITUT

En aquest video us volem mostrar una pinzellada de què és l’Institut Lluís de Peguera.

Podreu veure què fem i quins són els nostres objectius. També la nostra àmplia oferta formativa, on hi han 5 i 6 línies d’ESO i 7 de Batxillerat.

Alguns dels nostres projectes de centre són el programa d’Escola Verda, el Parlament Verd, el Servei de Mediació, el treball per projectes o el treball globalitzat, entre d’altres.

La missió principal és donar una formació integral, facilitant les eines per obtenir de cada alumne el millor d’ell mateix.

QUÈ ÉS EL TREBALL GLOBALITZAT?

Preten acostar-se a les situacions en les que es poden trobar a la vida adulta. Mitjançant els projectes treballen diversos aspectes utilitzant les diferents àrees.

  • Parteix d’un tema, problema o proposta real.
  • Requereix la creació d’un producte final.
  • Promou la planificació i organització per part dels propis alumnes.
  • Dóna gran rellevància al treball cooperatiu.
  • Incentiva processos d’investigació
  • Es prioritza la comunicació, el diàleg i la discussió en petit i gran grup per construir coneixement de forma compartida.

CURRÍCULUM ESO

La finalitat és que els alumnes assoleixin els coneixements i les competències necessàries per afavorir la seva autonomia en l’aprenentatge i el seu desenvolupament personal i social.
El currículum s’organitza en àmbits de coneixement. Els àmbits de coneixement són agrupacions de matèries que comparteixen les competències bàsiques específiques de cada àmbit i les competències transversals.

Àmbit lingüístic

Llengua catalana i literatura, Llengua castellana i literatura, Aranès, Llengües estrangeres, Llatí.

Àmbit matemàtic

Matemàtiques, Matemàtiques acadèmiques i aplicades

Àmbit social

Ciències socials: geografia i història, Cultura clàssica, Emprenedoria, Economia, Economia i emprenedoria.

Àmbit cientificotecnològic

Ciències de la naturalesa:  física i química, Ciències de la naturalesa:  biologia i geologia, Ciències de la naturalesa:  ciències aplicades a l’activitat professional, Tecnologia, Tecnologies de la informació i la comunicació (informàtica), Cultura científica, Fisica i química i ciències aplicades a l’activitat professional, Biologia i geologia i ciències aplicades a l’activitat professional, Tecnologia i tecnologies de la informació i la comunicació (informàtica).

Àmbit artístic

Música, Educació visual i plàstica, Arts escèniques i dansa.

Àmbit de l’educació física

Educació física

Àmbit de cultura i valors

Cultura i valors ètics, Filosofia, Religió.

Àmbit digital

Àmbit personal i social

Matèries Comunes 1r 2n 3r
Llengua Catalana i Literatura 3 3 3
Llengua Castellana i Literatura 3 3 3
Llengua Estrangera 3 4 3
Ciències Socials: Geografia i Història/td> 3 3 3
iències de la Naturalesa: Biologia i Geologia 3 2
Ciències de la Naturalesa: Física i Química 3 2
Matemàtiques 3 4 4
Educació Física 2 2 2
Música 2 2
Educació Visual i Plàstica 2 2
Tecnologia 2 2 2
Religió o Cultura i Valors Ètics 1 1 1
Tutoria 1 1 1
Treball de Síntesi (1) (1) (1)
Servei Comunitari (1)
Matèries optatives 2 2 2
Total d’hores 30 30 30

(1) Sense assignació horària.

Matèries Comunes 4t
Llengua Catalana i Literatura 3
Llengua Castellana i Literatura 3
Llengua Estrangera 3
Ciències Socials: Geografia i Història 3
Matemàtiques 4
Educació Física 2
Religió o Cultura i Valors Ètics 1
Tutoria 1
Projecte de Recerca (1)
Servei Comunitari (1)
Matèries optatives 10
Total d’hores 30

(1) Sense assignació horària.

 

Matèries Optatives Hores
Biologia i Geologia 3
Física i Química
Llatí
Economia
Ciències Aplicades a l’Activitat Professional
Emprenedoria
Tecnologia
Tecnologia de la Informació i la Comunicació (informàtica) Mínim
2
Segona Llengua Estrangera
Educació Visual i Plàstica
Filosofia
Música
Arts Escèniques i Dansa
Cultura Científica
Cultura Clàssica
Física i Química i Ciéncies Aplicades 4
Biologia i Geologia i Ciències Aplicades

El Treball de síntesi de primer, segon i tercer, i el Projecte de Recerca de quart s’han adaptat dins els projectes que es fan durant tot el curs escolar.

El Títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria s’obté en superar el quart curs en el centre educatiu.

DOCUMENTS

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades galetes i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a més informació. ACEPTAR
Aviso de cookies